Proces selekcji
Nabór do 11. edycji programu PSIK Social Business Accelerator
Zapraszamy do programu mentorskiego Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych (PSIK) dla organizacji społecznych, który oferuje indywidualną współpracę z najbardziej doświadczonymi inwestorami kapitałowymi działającymi w Polsce.
Informacje o 11. edycji
Jedenasta edycja programu będzie trwać od września 2022 do czerwca 2023.
Spotkania z mentorem odbywają się co najmniej raz w miesiącu, ich terminy uzgadniają wspólnie mentor i lider organizacji. Współpraca rozpoczyna się od stworzenia listy problemów i projektów, nad którymi chcą pracować. W centrum ich uwagi jest zawsze zwiększenie wpływu społecznego organizacji. Większość mentorów mieszka w Warszawie i w miarę możliwości zachęcamy zarówno do spotkań on-line jak i do osobistych. Program SBA nie zwraca kosztów podróży.
W trakcie trwania programu zaplanowane są dwa spotkania wszystkich uczestników i uczestniczek 11. edycji programu: spotkanie otwierające (wrzesień) oraz spotkanie w trakcie trwania edycji (luty/marzec). Wszystkie spotkania uczestników odbywają się on-line i są obowiązkowe.
Liderzy organizacji na bieżąco informują koordynatora Programu SBA o przebiegu współpracy.
Przed końcem 11. edycji lider i mentor wspólnie podejmują decyzję o tym, czy chcą kontynuować współpracę w kolejnej edycji.
Warunki naboru
Zachęcamy organizacje do zgłaszania się do Programu organizacji spełniających ogólne kryteria rekrutacji:
- Organizacja zajmuje się ważnym problemem społecznym występującym w dużej skali, zwłaszcza w obszarach: osoby z niepełnosprawnościami fizycznymi i intelektualnymi, młodzież z domów dziecka, młodzież i społeczności zagrożone wykluczeniem, osoby z doświadczeniem uchodźczym, migranci, bezdomność, resocjalizacja więźniów, seniorzy, edukacja dzieci i dorosłych, społeczności dotknięte ubóstwem, ofiary handlu ludźmi, niewolnictwa, młodzież i dorośli z określonymi problemami zdrowotnymi (śpiączka, rak, zaburzenia mowy/wzroku, autyzm, zdrowie psychiczne), zaangażowanie obywatelskie, przedsiębiorczość, prawa kobiet i równouprawnienie, misje humanitarne, marnowanie jedzenia, wiedza i technologie cyfrowe, klimat i środowisko, nadużywanie substancji, młodociani przestępcy.
- Organizacja prowadzi pracę bezpośrednią z wykluczonymi grupami społecznymi i oferuje rozwiązanie, które ma potencjał do zwiększenia skali działalności.
- Organizacja oddziałuje lub planuje oddziaływać na polityki społeczne w obszarze, którym się zajmuje.
- Organizacja ma plany i pomysły na rozwój swoich działań i może udowodnić, że ma potencjał do osiągnięcia większego oddziaływania społecznego.
- Organizacja ma silny i zmotywowany zespół, który nią kieruje.
Przy rekrutacji preferowane będą organizacje spełniające jak najwięcej kryteriów szczegółowych podanych na poniższej liście:
- Liczba beneficjentów działań organizacji rocznie przekracza 100 osób.
- W działania organizacji zaangażowane są aktywnie przynajmniej dwie osoby z zarządu.
- Przynajmniej pięciu pracowników organizacji zatrudnionych jest w pełnym wymiarze godzin, w tym jest przynajmniej jedna osoba z zarządu.
- Budżet organizacji w 2021 lub 2020 roku przekroczył PLN 500,000.
Liderów organizacji, które są zainteresowane udziałem w programie SBA prosimy o wypełnienie on-line formularza zgłoszeniowego:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY >>> APLIKUJ
Na zgłoszenia czekamy do końca dnia 8 maja 2022. W drugim etapie będziemy umawiać się z liderami wybranych organizacji na rozmowy telefoniczne, których celem będzie lepsze poznanie organizacji.
Dodatkowe informacje:
Kontakt mailowy: malgorzata.mazur@psik.org.pl
Fundacja Valores zastrzega sobie prawo do niepodawania powodów nieprzyjęcia organizacji do programu SBA.